carinag.blogg.se

HAREMSMATERIAL!!

 
Jag har alltid varit filmintresserad, nästan lite besatt av det här med filmer. ;)  Jag hade tur som hade en väninna som tyckte ungefär som mig. Okej, vi var kanske inte besatta haha. Men båda två älskade i alla fall samma typer av film.
Och när vi nu träffades härom dagen, påminde hon mig om en film som vi tittade på om och om igen, Harem.
Vi pratar alltså om den gamla goda tiden. Detta är över 20 år sen, så filmen har en del år på nacken. Inte konstigt att jag inte hittade någon bra trailer eller några scener. :) 

I alla fall, filmen är suveränt bra. När jag såg en bit på musikvideon kom samma känslor tillbaka, och jag skall absolut försöka få tag i filmen.
Ni som inte har sett den och råkar få syn på den någonstans, SE DEN. Ni kommer inte att ångra er. Den har allt, thriller, drama och naturligtvis kärlek. :)
Jag vet, filmen är väldigt gammal. Men tro´t eller ej, de kunde göra bra filmer på den tiden också. :) 
 
Året är 1906.
Jessica Grey (Sarah Miles), en amerikansk arvtagerska, blir kidnappad i Damaskus av Sultanen (Omar Sharif) och sätts i hans harem.
Förutom Sarah Miles och Omar Sharif, ser vi även skådespelaren Art Malik i en av huvudrollerna.
 

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Pia K
skriven :

Det känns verkligen längesedan.

Svar: Det ÄR längesen. :)
Carina G.

2 Teddy
skriven :

Man kan få tag på alla filmer.. bara man vill :)

Svar: Jag har försökt utan att lyckas. Men får du tag i "Harem", så lovar jag en belöning. hihi
Carina G.

3 JonteBoy
skriven :

jag kan nog se om jag kan fixa den :) Tror nästan min mor har den ;)

Svar: Visste väl att hon skulle ha bra smak. ;) Lyckas du fixa den, så blir jag väldigt tacksam. Det lever jag på länge sen vet du. :)
Carina G.