carinag.blogg.se

DÅTID!!


Jag tror ärligt att jag är född i fel epok. Jag skulle helt klart ha levt för 150 år sedan, i mitten på 1800-talet.
Tänk vad skönt att slippa all denna stress som finns i dagens samhälle. Att få åka häst och vagn istället för att nyttja bilen, att slippa vara uppkopplad dygnet runt, att gå till folk istället för att bara ta telefonen och ringa. Ja, det finns många fördelar med den tiden.

Dessutom är jag ju barnsligt förtjust i både kläder och prylar från just den epoken. Jag älskar att gå i antikaffärer.
Ofta är ju dessa prylar något dyrare, så jag går väldigt sällan därifrån med något. hahaha

Just nu letar jag efter ett paraply som "fina" damer hade på den tiden. Ja ni vet kanske vad jag menar. Tro det eller ej, men det är svårare att hitta än vad man kan tro.

Ja som sagt, jag är född fel tid.

För er som undrar, telefonen är en fullt fungerande. Används av mig dagligen. hahaha

 
Namn:
Kom ihåg mig?
Mailadress (publiceras ej):
URL/bloggadress:
Kommentar:
1 Malin H
skriven :

Jag har för mig jag hittade ett sådant paraply förut på någon underklädessida, glömde jag kanske att skicka den sidan till dig då för jag vet jag hittade ett likadant nästan fast de var helvitt.

Svar: Jag har för mig jag fått någon sida tidigare av dig. Tror affären låg i Stockholm. Men man kunde inte beställa via hemsidan. I så fall måste jag bege mig dit. Fast å andra sidan, så är det kanske ett jättebra resmål. hahaha
Carina G.